ضمن عرض تبریک سال نو ! امیدواریم تجربه ی خوبی در استفاده از نسخه جدید وبسایت داشته باشید

گزارش مشکل
جلسات انجمن

بيستمين جلسه هيئت تحريريه نشريه هيدروليک

بيستمين جلسه هيئت تحريريه مجله هيدروليک در تاريخ چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۶:۳۰ در بستر فضای مجازی برگزار گرديد. در اين جلسه ابتدا سردبير مجله ضمن خوش‌آمدگويی از حضور اعضا محترم هيات تحريريه در جلسه تشکر کردند. همچنيين درگذشت پدر گرامی آقای دکتر کبيری سامانی را به نمايندگی از طرف کليه اعضا هيات تحريريه به ايشان تسليت عرض نموده و برای بازماندگان از خداوند صبر مسئلت کردند. در ادامه گزارشی از فعاليت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف به شرح زير ارائه گرديد:
۱- آقای دکتر صمدی موضوع تغييرات آيين‌نامه نشريات را که جهت نظرسنجی ارسال شده بود مطرح کردند و گزارش نمودند که با توجه به نامه وزارت علوم، رتبه نشريه هيدروليک همان رتبه سال گذشته (الف) برای سال ۱۴۰۲ نيز برقرار خواهد بود. همچنين با توجه به درج مقالات داده محور در آيين‌نامه جديد، مقرر شد موضوع مورد بحث قبلی که خانم دکتر پرورش پيگيری می‌کردند متوقف شده و بعد از تصويب و ابلاغ رسمی آيين‌نامه جديد، شيوه‌نامه مربوطه در مجله اجرا گردد.
۲- گزارش انتشار مقالات شماره‌های بهار و‌ تابستان ۱۴۰۳ به اطلاع اعضا رسيد و اعلام شد که شماره پاييز ۱۴۰۳ نيز تا اواخر تيرماه منتشر خواهد شد.
۳- آقای دکتر ايوب زاده پيشنهاد خود را در خصوص مشارکت اعضای خارجی هيات تحريريه نشريه هيدروليک در برگزاری المپياد هيدروليک در سطح بين‌المللی مطرح نمودند و بعد از بحث و تبادل نظر اعضا با توجه به نقطه نظرات آقای دکتر کرامت، مقرر شد اين موضوع توسط همکاران مورد بررسی قرار گيرد و راهکارهای برگزاری آن به انجمن پيشنهاد گردد. همچنين آقای دکتر کرامت پيشنهاد نمودند که مسائل کدنويسی نيز می‌تواند بعنوان سوالات المپياد مدنظر قرار گيرد.
۴- با توجه به اينکه تاکنون ۲ مقاله انگليسی پذيرفته شده و ۲ مقاله نيز در مرحله داوری است، مقرر شد تصميم‌گيری در خصوص انتشار شماره زمستان بصورت انگليسی و تعداد مقالات آن به جلسه آتی هيات تحريريه موکول شود.
۵- آقای دکتر شفاعی درخواست اعلام نظر هيات مديره انجمن در خصوص برگزاری انتخابات هيات تحريريه و شيوه آنرا مطرح نمودند. ايشان اظهار داشتند که اعضا هيات تحريريه بر حسب ضرورت از بين اعضا هيات علمی و نخبگان کشور يا بين المللی توسط هيات تحريريه انتخاب و به هيات مديره معرفی شده اند. اين اعضا عليرغم داشتن ساير فعاليتها بطور بسيار شايسته و بدون چشم داشتی صميمانه با مجله همکاری داشته بطوريکه مقالات در اسرع وقت و با دقت بررسی شده است که مجله در رتبه بسيار خوبی قرار گرفته است. از اين نظر ضرورتی برای تغيير اعضا هيات تحريريه وجود ندارد مگر اينکه هيات مديره انجمن اصرار به اين موضوع داشته باشد که آنهم در شرايط فعلی به صلاح نمی باشد. در ادامه تعدادی از اعضا نظرات خود را بيان کردند.
۶- خانم دکتر پرورش پيشنهاداتی به شرح زير مطرح کردند که مقرر شد دبيرخانه نشريه نسبت به پيگيری آنها اقدام کند:
– بازبينی و ادغام اکوانت داوران و حذف داوران غيرفعال
– بروزرسانی شاخص هرش اعضای هيات تحريريه و تصاوير ايشان در وب‌سايت نشريه
– اطلاع‌رسانی فراگير درباره امتيازات تخصيص داده شده مجله به مقالات انگليسی، داوران، و … بصورت ماهانه
– درخواست از نويسندگان برای درج نقش خود در مقاله در فايل ارسالی به مجله
– امکان مشاهده پاسخ نويسندگان به سوالات مجله هنگام سابميت مقاله توسط داوران و دبيران تخصصی

 

حاضرين جلسه:

دکتر جواد احديان (مدير مسئول)
دکتر سيد علی ايوب زاده
دکتر عاطفه پرورش ريزی
دکتر محمود شفاعی بجستان (سردبير)
دکتر مجتبی صانعی
دکتر ناصر طالب بيدختی
دکتر عليرضا کرامت
دکتر جواد فرهودی
دکتر امیر احمد دهقانی
دکتر امير صمدی (مدير داخلی)

 

غايبين:

دکتر عبدالرضا کبيری سامانی
دکتر مسعود تابش
دکتر عباس خير
دکتر عبدالمجيد محمديان
دکتر مهدی ياسی
دکتر ميرعلی محمدی

 

 

تصاوير جلسه:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا