صفحه نخست - جلسات انجمن - هشتمین جلسه هیئت تحریریه نشریه هیدرولیک

هشتمین جلسه هیئت تحریریه نشریه هیدرولیک

هشتمین جلسه هیئت تحریریه مجله هیدرولیک در تاریخ سه شنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ در بستر فضای مجازی برگزار گردید. اهم موارد مورد بررسی در جلسه به شرح زیر می‌باشند:

۱- آقای دکتر صمدی گزارشی از مدت زمان بین دریافت و پذیرش مقالات ارائه نمودند. بر اساس آمار، به نظر می رسد روند مجله به خصوص در شماره تابستان ۹۹ به سمت مدت زمان مورد تعهد مجله (۳ ماه) میل نموده است.

۲- آقای دکتر صمدی گزارشی از روند انتشار مجلات ارائه نمودند و اعلام شد که شماره پاییز و زمستان چاپ شده و شماره بهار نیز در دست چاپ قرار دارد. همچنین شماره تابستان ۹۹ نیز در مرحله ویراستاری است.

۳- مقرر شد آقای دکتر صمدی گزارشی تعداد مقالات داوری شده توسط داوران، تعداد مقالات رد شده، تعداد مقالات پذیرش شده، مدت زمان داوری، و تعداد روز داوری تهیه و به هیات تحریریه ارائه نمایند.

۴- مقرر شد آقای دکتر ایوب زاده فرمی را برای ارزیابی کمی داوران تهیه کنند و برای آقای دکتر صمدی بفرستند تا بعد از نهایی شدن و ارسال به اعضای هیات تحریریه، دبیران تخصصی هرکدام دو نفر از داورانی که در سال ۹۸ از نظر ایشان بعنوان داور منتخب بوده اند، به هیات تحریریه معرفی نمایند و نهایتاً داورانی که بعنوان داوران برتر مجله شناخته می شوند، معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

۵- مقرر شد دبیرخانه مجله در فرصت مناسب نسبت به دعوت از محققان و پژوهشگران برای ارسال مقالات خود به مجله هیدرولیک اقدام نماید.

۶- گزارش عملکرد هیات تحریریه در سال ۱۳۹۸ ارائه شد و آقای دکتر شفاعی نکات خود را خطاب به اعضا بیان نمودند و از برخی همکاران هیات تحریریه درخواست نمودند که مشارکت بیشتری داشته باشند.

۷- مقرر شد آقای دکتر صمدی موضوع اسکوپوس را پیگیری کنند و در جلسه بعد گزارش نمایند.

۸- مشکلات چکیده های مبسوط مقالات براساس نامه ویراستار انگلیسی توسط سردبیر مجله مطرح شد و نهایتاً ایشان نظر اعضای هیات تحریریه را برای فرمت ساختارمند تهیه چکیده مزبور جویا شدند. لذا مقرر شد اعضا ظرف یک هفته آینده نظرات خود را برای جمع بندی برای آقای دکتر صمدی ارسال کنند و ایشان بعد از جمع بندی نتیجه را به سردبیر مجله منعکس نمایند.

۹- مقرر شد در خصوص افزایش هزینه داوری و پذیرش مقالات مجله تا جلسه بعدی وضعیت سایر مجلات مشابه بررسی و براساس شیوه عملکرد سایر مجلات، در این خصوص تصمیم گیری شود.

۱۰- جلسات آتی هیات تحریریه نشریه به صورت مجازی در روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ساعت ۱۷ الی ۱۹ بصورت مجازی برگزار می‌شود.

حاضرین جلسه:

دکتر سید علی ایوب زاده
دکتر محمود شفاعی بجستان (سردبیر)
دکتر مجتبی صانعی
دکتر ناصر طالب بیدختی
دکتر جواد فرهودی
دکتر عبدالرضا کبیری سامانی
دکتر مهدی یاسی
دکتر امیر صمدی (مدیر داخلی)

غایبین:

دکتر سیدمحمدعلی بنی هاشمی
دکتر مسعود منتظری نمین (مدیر مسئول)

 

تصاویر جلسه:

 

 

اخبار مرتبط

پانصد و سی و پنجمين جلسه هيأت مديره انجمن هيدروليک ايران

پانصد و سی و پنجمين جلسه هيأت مديره انجمن هيدروليک ايران در تاريخ يکشنبه ۲۰ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *