ضمن عرض تبریک سال نو ! امیدواریم تجربه ی خوبی در استفاده از نسخه جدید وبسایت داشته باشید

گزارش مشکل
جلسات انجمن

پانصد و سی و چهارمين جلسه هيأت مديره انجمن هيدروليک ايران

پانصد و سی و چهارمين جلسه هيأت مديره انجمن هيدروليک ايران در تاريخ يکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰ در بستر فضای مجازی اسکايپ برگزار گرديد.

 

حاضرين جلسه:

دکتر مسعود حکمی
دکتر سيدعلی ايوب زاده
دکتر جواد احديان
دکتر محسن براهيمی
دکتر سيدحسين مهاجری
دکتر عباس طالقانی (بازرس انجمن)
دکتر امير صمدی (مدعو)
دکتر مهدی ياسي (مدعو)

غايبين:

دکتر جابر سلطانی
دکتر فيروز قاسم زاده

 

اهم موارد مورد بحث و بررسی در جلسه به شرح زير می باشند:

۱- با توجه به استعفای آقای دکتر عطايی از هيات تحريريه نشريه هيدروليک، در خصوص انتخاب عضو جديد هيات تحريريه مقرر شد آقای دکتر احديان بعد از مذاکره با آقای دکتر شفاعی اعلام نظر نهايی نمايند.
۲- هيات مديره با پيشنهاد افزايش ۱٫۵ برابری هزينه‌های داوری و پذيرش مقالات نشريه هيدرولیک در سال ۱۴۰۳ موافقت نمودند اما مقرر شد برای اعضای انجمن در خصوص هزينه‌های جديد تخفيف لحاظ گردد. بر اين اساس هزينه داوری و پذيرش مقالات در سال ۱۴۰۳ به ترتيب معادل ۳۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان مصوب گرديد اما اين هزينه‌ها برای اعضای انجمن به ترتيب ۲۵۰ و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.
۳- در خصوص افزايش حق الزحمه ويراستار و صفحه آرای نشريه برای سال ۱۴۰۳ مقرر شد بعد از انجام مذاکرات آقای دکتر مهاجری با ايشان، تصميم‌گيری شود.
۴- هيات مديره موافقت نمودند که برای ويراستاران انگليسی نشريه نيز هزينه‌ای منظور شود.
۵- هيات مديره انجمن با انعقاد تفاهم نامه همکاری با انجمن تحقيقات آزمايشگاهی ايران موافقت نمودند و آقای دکتر مهاجری بعنوان نماينده هيات مديره برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه انتخاب شدند.
۶- پيشنهادات دانشگاه بيرجند برای کنفرانس سال ۱۴۰۴ مطرح شد و نهايتاً هيات مديره ضمن موافقت با ارکان پيشنهادی کنفرانس، روزهای ۷ و ۸ آبان را برای برگزاری کنفرانس انتخاب نمودند. همچنين محور اصلی کنفرانس از ميان پيشنهادهای دانشگاه به شرح زير مورد تصويب قرار گرفت: “هيدروليک جريان پايدار آب زيرزمينی با تاکيد بر قنات”
همچنين پيشنهاد گرديد ساير محورهای معرفی شده بعنوان محور فرعی در کنفرانس پوشش داده شوند. علاوه بر اين محورها و نيز ساير محورهای معمول کنفرانس هيدروليک در سنوات قبلی، انجمن سه محور زير را نيز پيشنهاد نمود:
• شيرين‌سازی آب شور زيرزمينی (با توجه به رايج بودن آن در استان خراسان جنوبی)
• بازچرخانی آب (استفاده از آبهای نامتعارف)
• با توجه به اينکه برای نخستين بار در تاريخ برنامه‌ريزی کشور به موضوع آب از منظر «حکمرانی» در برنامه هفتم توسعه اهميت ويژه‌ای داده شده و اين موضوع بعنوان فصل نهم (حکمرانی منابع آب) در لايحه دولت پيشنهاد شده است، اين انجمن پيشنهاد می‌نمايد عنوانی مرتبط با اين موضوع پيشنهاد گردد.
۷- مقرر شد آقای دکتر ايوب زاده برای همايش شورای انجمن‌ها معرفی شوند.
۸- با توجه به عدم اعلام نتيجه تاييد مجمع سال ۱۴۰۱ و نيز اخطار بانک‌های تجارت و ملت مبنی بر ارائه آخرين آگهی تغييرات مربوط به دو سال اخير، مقرر شد طی نامه‌ای به کميسيون اين موضوع پيگيری گردد.
۹- در خصوص معرفی نمايندگان انجمن برای عضويت در کميسيون‌های تخصصی شورای عتف، افراد زير پيشنهاد گرديدند:
• جناب آقای دکتر جواد احديان برای کميسيون حمل و نقل، عمران و شهرسازی
• جناب آقای دکتر سيدعلی ايوب زاده برای کميسيون کشاورزی، امنيت غذايی، آب و منابع طبيعی
• جناب آقای دکتر فيروز قاسم زاده برای کميسيون دفاع، امنيت و سياست خارجی
• جناب آقای دکتر مسعود حکمی برای کميسيون انرژی
• جناب آقای دکتر سيدحسين مهاجری برای کميسيون آموزش
۱۰- با توجه به هزينه‌های تحميلی صدور کارت به انجمن و نيز عدم افزايش حق عضويت‌ها در سه سال اخير، هيات مديره مصوب نمودند که از اين به بعد، هزينه‌های صدور کارت مجزا از هزينه عضويت از اعضا دريافت گردد. بر اين اساس، هزينه صدور و پست کارت در حال حاضر برای دو سال مبلغ ۱۰۰ هزار تومان مصوب شد.
۱۱- بعد از بحث و تبادل نظر در خصوص ميزبانی کنفرانس سال ۱۴۰۵ با نمايندگان محترم دانشگاه زنجان (دکتر عباسی و دکتر خواصی)، هيات مديره انجمن با برگزاری کنفرانس سال ۱۴۰۵ در دانشگاه زنجان موافقت نمودند.
۱۲- آقای دکتر مهاجری گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری دومين کنفرانس بين‌المللی انجمن در سال آينده به اعضا ارائه نمودند. مقرر شد زمان اين کنفرانس با هماهنگی دکتر احديان به نحوی تنظيم گردد که با کنفرانس رودخانه اهواز تداخل نداشته باشد.

 

تصاوير جلسه:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا