ضمن عرض تبریک سال نو ! امیدواریم تجربه ی خوبی در استفاده از نسخه جدید وبسایت داشته باشید

گزارش مشکل
جلسات انجمن

هجدهمين جلسه هيئت تحريريه نشريه هيدروليک

هجدهمين جلسه هيئت تحريريه مجله هيدروليک در تاريخ چهارشنبه ۲۹ شهريورماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۱۷:۱۵ در بستر فضای مجازی برگزار گردید. در اين جلسه ابتدا آقای دکتر شفاعی ضمن خوش‌آمدگويی از حضور اعضا محترم هيات تحريريه در جلسه تشکر کردند و در ادامه گزارشی از فعاليت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف به شرح زير ارائه گرديد:
۱- آقای دکتر شفاعی بيان نمودند که به منظور گسترش دامنه پراکندگی اعضای داخلی و خارجی هيات تحريريه نشريه، دو نفر عضو جديد به ترکيب موجود اضافه شدند. اين دونفر شامل آقايان دکتر ميرعلی محمدی از دانشگاه اروميه و دکتر عليرضا کرامت از دانشگاه پلی تکنيک هنگ کنگ بودند که در ادامه هر دو نفر خود و زمينه کاريشان را معرفی کردند.
۲- به اطلاع اعضا رسيد که مجوز چاپی نشريه بعلت هزينه‌های چاپ و همچنين عدم تقاضای نسخه چاپی همانند ساير نشريات به مجوز الکترونيکی تغيير کرده است و از شماره پاييز ۱۴۰۲ مجله صرفا بصورت الکترونيکی منتشر خواهد شد. ضمن اينکه نسخه چاپی کليه شماره‌های قبلی تهيه و به ارشاد تحويل گرديده است.
۳- گزارشی از روند ارزيابی نشريه در سال ۱۴۰۱ به اطلاع اعضا رسيد و اينکه امتياز نشريه ابتدا کمتر از ۸۰۰ (رتبه ب) شده و سپس با پيگيری‌های انجام شده توسط سردبير و مدير داخلی و انجام اصلاحات لازم، امتياز نشريه به ۸۲۸ ارتقا پيدا کرده است. ضمن اينکه پيگيری‌های لازم برای اخذ امتياز در برخی از بندهای آيين‌نامه از جمله Cope و نمايه‌سازی در برخی از پايگاه‌ها در دست انجام است.
۴- آقای دکتر صمدی گزارش نمودند که مقالات شماره پاييز ۱۴۰۲ آماده انتشار می‌باشد و حداکثر تا پايان هفته فايل کامل آنها روی سايت قرار خواهد گرفت. همچنين مقالات دو شماره آتی نشريه نيز تکميل شده است و شماره بعدی نشريه در زمستان ۱۴۰۲ انگليسی خواهد بود.
۵- آقای دکتر احديان اعلام نمودند که با موافقت هيات مديره انجمن، لوح تقدير و هديه‌ای ناقابل جهت تقدير از اعضای هيات تحريريه تهيه شده است و به آدرس اعضا ارسال خواهد شد.
۶- بعد از بحث و تبادل نظر مقرر شد تنظيمات سايت به نحوی اصلاح گردد که در صورت تکميل داوری توسط سه نفر، ايميل تکميل داوری به دبير تخصصی ارسال شود و در سايت عبارت تکميل داوری نمايش داده شود. ضمن اينکه خود اعضای هيات تحريريه می‌توانند تعداد و زمان داوران را در زمان تخصيص مديريت نمايند.
۷- مقرر شد درصد پذيرش ساير نشريات مرتبط حوزه آب بررسی و به هيات تحريريه گزارش شود.
۸- مقرر شد در سايت نشريه توضيحات مربوط به ارجاع نويسندگان به مقالات نشريه هيدروليک در مقالات JCR خود شفاف‌تر بيان شود و از افراد درخواست شود مستندات ارجاع به مقالات مجله هيدروليک را برای نشريه ارسال نمايند.
۹- در خصوص انتخاب مقاله برتر سال ۱۴۰۱ مقرر شد در خصوص معيارهای لازم و شرايط مربوطه بيشتر بررسی شود.

 

حاضرين جلسه:

دکتر جواد احديان (مدير مسئول)
دکتر سيد علی ايوب زاده
دکتر عاطفه پرورش ريزی
دکتر امير احمد دهقانی
دکتر محمود شفاعی بجستان (سردبير)
دکتر مجتبی صانعی
دکتر ناصر طالب بيدختی
دکتر عبدالرضا کبيری سامانی
دکتر عليرضا کرامت
دکتر ميرعلی محمدی
دکتر مهدی ياسی
دکتر امير صمدی (مدير داخلی)

غايبين:

دکتر جواد فرهودی
دکتر بهزاد عطائی آشتيانی
دکتر مسعود تابش
دکتر عباس خير
دکتر عبدالمجيد محمديان

 

تصاویر جلسه:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا