ضمن عرض تبریک سال نو ! امیدواریم تجربه ی خوبی در استفاده از نسخه جدید وبسایت داشته باشید

گزارش مشکل
جلسات انجمن

نوزدهمين جلسه هيئت تحريريه نشريه هيدروليک

نوزدهمين جلسه هيئت تحريريه مجله هيدروليک در تاريخ چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۴۵ در بستر فضای مجازی برگزار گرديد. در اين جلسه ابتدا آقای دکتر شفاعی ضمن خوش‌آمدگويی از حضور اعضا محترم هيات تحريريه در جلسه تشکر کردند و در ادامه گزارشی از فعاليت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف به شرح زير ارائه گرديد:

۱- آقای دکتر صمدی موضوع ورود نشريه به ارزيابی سال ۱۴۰۲ را مطرح کردند تا هيات تحريريه در صورت پيشنهاد تغييراتی جهت ثبت در سامانه اعلام نظر نمايند. با توجه به استعفای آقای دکتر عطايی آشتيانی پيشنهاد گرديد يک نفر در زمينه آب‌های زيرزمينی يا عددی به هيات تحريريه اضافه شود. مقرر شد اعضا به اتفاق آقای دکتر فغفور مغربی از گروه عمران دانشگاه فردوسی مشهد را شايسته دانستند که مقرر شد سردبير پس از مذاکره با ايشان و کسب موافقت، ايشان به هيات مديره انجمن معرفی گردند.
۲- گزارش انتشار مقالات شماره‌های پاييز و زمستان ۱۴۰۲ به اطلاع اعضا رسيد و اعلام شد که شماره بهار ۱۴۰۳ نيز تا اوايل اسفندماه منتشر خواهد شد.
۳- آقای دکتر کرامت گزارش نمودند که سايت مجله از هنگ کنگ باز نمي شود. مقرر شد اين موضوع توسط دبيرخانه نشريه پيگيری شود.
۴- آقای دکتر محمدی موضوع رتبه‌بندی نشريه در ISC را بيان نمودند و اينکه چون نشريه در سطح Q2 قرار دارد افراد تمايل چندانی به ارسال مقاله ندارند. در بررسی انجام شده مشخص شد رتبه نشريه از Q4 در سال ۱۳۹۷ به Q2 ارتقا يافته است و احتمالاً با روند رو به رشد در ارزيابی ۱۴۰۱ اين موضوع مرتفع خواهد شد.
۵- مقرر شد هزينه داوری و پذيرش مقالات از ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتيب به ۳۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان افزايش پيدا نمايد.
۶- در خصوص انتخاب داوران برگزيده نشريه، مقرر شد مطابق رويه سابق آقای دکتر صمدی گزارش فعاليت داوران را از سامانه استخراج و تحليل نمايند و با هماهنگی سردبير نهايتا از بين امتيازهای افراد صرفا يک دسته داوران برتر معرفی شوند.
۷- خانم دکتر پرورش گزارشی از پيگيری‌های خود در خصوص مقالات داده محور ارائه نمودند و مقرر شد اين موضوع بعد از دريافت پاسخ کميسيون در جلسات آتی بحث شود.
۸- با توجه به اينکه ۲ مقاله انگليسی در حال حاضر پذيرش شده است، آقای دکتر صمدی موضوع را به اطلاع اعضا رساندند که برای دريافت مقالات بيشتر جهت انتشار يک شماره انگليسی در سال آينده مشارکت نمايند. همچنين مصوب شد از مقالات انگليسی در سال ۱۴۰۳ هيچ هزينه‌ای دريافت نشود.
۹- در خصوص درفت تهيه شده توسط آقای دکتر شفاعی برای پذيرش بحث روی مقالات (Discussion) بحث و تبادل نظر شد. اعضا ضمن موافقت با آيين نامه پيشنهادی، اصلاحاتی به شرح زير ارائه نمودند:
– در زمان دريافت بحث، به نويسنده اصلی ارسال شود تا پاسخ ايشان هم دريافت و نهايتا در صورت عدم پاسخگويی نويسنده مقاله موردنظر يا پاسخ ايشان، سردبير و دبير تخصصی مربوطه در زمينه چاپ بحث و پاسخ آن تصميم‌گيری نمايند.
– پيشنهاد شد محدوديتی برای تعداد کلمات يا صفحات بحث لحاظ شود (حداکثر ۳ صفحه).
– پيشنهاد شد محدوديت (حداکثر يکماه) برای دريافت پاسخ نويسنده مقاله اصلی (حداکثر ۳ صفحه) منظور شود. پس از دريافت پاسخ، سردبير يا دبير تخصصی می توانند در خصوص چاپ نقد و پاسخ نويسنده در يکی از شماره های مجله تصميم گيری کنند.
– پيشنهاد شد طی نامه‌ای به وزارت علوم، موضوع شيوه امتيازدهی اين دسته از مقالات (بحث) در مجلات داخلی توسط کميسيون‌های تخصصی ارتقا يا ترفيع استعلام شود.
– پيشنهاد شد بندی به کپی رايت اضافه شود که نويسنده متعدد می‌گردد چنانچه نقدی روی مقاله از طرف مجله دريافت کنند، حداکثر ظرف يکماه پاسخ آنرا برای مجله ارسال کنند.
۱۰- آقای دکتر ياسی در خصوص ايراداتی در سايت نشريه مواردی را مطرح کردند که مقرر شد موضوع به سيناوب منعکس شود.

حاضرين جلسه:

دکتر مسعود تابش
دکتر عاطفه پرورش ريزی
دکتر محمود شفاعی بجستان (سردبير)
دکتر مجتبی صانعی
دکتر ناصر طالب بيدختی
دکتر عبدالرضا کبيری سامانی
دکتر عليرضا کرامت
دکتر ميرعلی محمدی
دکتر مهدی ياسی
دکتر امير صمدی (مدير داخلی)

غايبين:

دکتر جواد احديان (مدير مسئول)
دکتر سيد علی ايوب زاده
دکتر جواد فرهودی
دکتر بهزاد عطائی آشتيانی
دکتر عباس خير
دکتر عبدالمجيد محمديان
دکتر امير احمد دهقانی

 

تصاوير جلسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا