ضمن عرض تبریک سال نو ! امیدواریم تجربه ی خوبی در استفاده از نسخه جدید وبسایت داشته باشید

گزارش مشکل
جلسات انجمن

اولین جلسه کمیته تخصصی هیدرولیک زیست محیطی

اولین جلسه رسمی کمیته تخصصی هیدرولیک زیست محیطی انجمن هیدرولیک ایران در تاریخ ­سه شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۶:۲۰ در بستر فضای مجازی (اسکایپ) برگزار گردید.

حاضرین جلسه:

دکتر محبوبه حاجی اسماعیلی
دکتر امیر صمدی
دکتر محمد قلی زاده
دکتر مهدی صدیق کیا
مهندس بهمن فکوری
مهندس نگین اله وردی
مهندس یونس شاهسونی

 

اهم موارد مورد بررسی در جلسه به شرح زیر می‌باشند:

  • ابتدا خانم دکتر حاجی اسماعیلی به عنوان رئیس این کمیته توضیحات اولیه ای را در ارتباط با چگونگی شکل‌گیری کمیته هیدرولیک زیست محیطی، توسعه علم اکوهیدرولیک در ایران و فعالیتهای انجام شده در این زمینه ارائه نمودند. همچنین محور اصلی فعالیتهای کمیته توسط ایشان معرفی گردید. در ادامه آقای دکتر صدیق کیا به عنوان دبیر کمیته هیدرولیک زیست محیطی به معرفی خود و سابقه علمی و اجرایی خود پرداختند و سپس توضیحاتی را در زمینه فعالیتهای کمیته ارائه نمودند.
  • سپس هر یک از اعضای کمیته به معرفی خود و توضیحاتی در ارتباط با رزومه تخصصی خود پرداختند.
  • پس از آن دبیر و رئیس کمیته به بحث در ارتباط با مهم‌ترین اهداف و چشم‌اندازهای کمیته پرداختند.
  • سخنرانی خانم دکتر حاجی اسماعیلی در زمینه کاربرد مدلسازی فردمبنا و رویکرد بیوانرژی در ارزیابی کیفیت و سلامت زیستگاه‌های رودخانه‌ای که در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد به اطلاع اعضای کمیته رسید و مورد استقبال قرار گرفت.
  • مقرر شد آقای دکتر صدیق کیا نیز سخنرانی را در اواخر بهمن ماه در زمینه پروژه‌های اجرایی انجام شده توسط ایشان در زمینه تعیین جریان زیست محیطی در رودخانه‌های ایران ارائه دهند و تا جلسه بعد موضوع سخنرانی را به اطلاع رئیس کمیته برسانند. تاریخ اولیه برای این سخنرانی ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ در نظر گرفته شد.
  • مقرر شد هر یک از اعضا تا جلسه بعد برای برنامه سال آینده کمیته موضوعی را برای سخنرانی یا برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه تخصصی خودشان تعیین نمایند و به اطلاع رئیس کمیته برسانند.
  • خانم دکتر حاجی اسماعیلی و آقای دکتر صدیق کیا توضیحاتی را در ارتباط با انتشار نشریه علمی- پژوهشی مستقل در زمینه هیدرولیک زیست محیطی که یکی از اهداف مهم کمیته می‌باشد ارائه نمودند و در ادامه آقای دکتر صمدی به عنوان دبیر انجمن هیدرولیک ایران نیز توضیحات تکمیلی را در ارتباط با قوانین و مقررات انتشار نشریه علمی- پژوهشی ارائه نمودند و در نهایت مقرر شد در جلسه بعد هر یک از اعضا عنوانی را برای این نشریه ارائه دهند و در صورت امکان بررسی‌های اولیه در زمینه شکل‌گیری این نشریه به صورت الکترونیکی آغاز گردد.
  • با توجه به پیشنهاد اعضا مقرر شد برای همفکری، پیشبرد و پیگیری فعالیتهای کمیته در یکی از پیام رسان های اجتماعی (ترجیحاً واتساپ) گروهی برای این کمیته ایجاد شود.
  • برنامه جلسات آتی کمیته در سال ۱۳۹۹ توسط رئیس کمیته مطرح گردید و مقرر شد جلساتی در ماه‌های آذر و بهمن نیز برگزار گردد.
  • در انتها پس از بیان نظرات و پیشنهادات برخی از اعضا در زمینه فعالیتهای کمیته، خانم دکتر حاجی اسماعیلی ضمن سخنان پایانی خود به منظور جمع‌بندی مباحث مورد بررسی در جلسه بر لزوم مشارکت و حضور فعال تمام اعضا در تمامی فعالیت‌ها و جلسات تاکید نمودند.

 

تصاویر جلسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا