صفحه نخست - جلسات انجمن - پانصد و پانزدهمین جلسه هیأت مدیره انجمن هیدرولیک ایران

پانصد و پانزدهمین جلسه هیأت مدیره انجمن هیدرولیک ایران

پانصد و پانزدهمین جلسه هیأت مدیره انجمن هیدرولیک ایران در تاریخ یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۰:۳۰ در بستر فضای مجازی اسکایپ برگزار گردید.

 

حاضرین جلسه:

مهندس مسعود حکمی
دکتر مهدی یاسی (مدعو)
دکتر جواد احدیان
دکتر فیروز قاسم زاده
دکتر امیر صمدی (مدعو)
دکتر سیدعلی ایوب زاده
دکتر محسن براهیمی
دکتر سید حسین مهاجری
دکتر عباس طالقانی (بازرس انجمن)

غایبین:

دکتر جابر سلطانی

 

اهم موارد مورد بحث و بررسی در جلسه به شرح زير می باشند:

۱-مقرر شد آقای دکتر احدیان بعنوان نماینده هیات مدیره انجمن در هیات تحریریه نشریه مشترک با دانشگاه محقق اردبیلی و آقای دکتر ایوب زاده بعنوان نماینده هیات مدیره انجمن در هیات تحریریه نشریه مشترک با دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه‌های مزبور معرفی گردند.
۲- با حضور آقای دکتر صفرزاده اقدامات انجام شده برای شروع انتشار نشریه Advances in Hydromechanics برای هیات مدیره انجمن ارائه گردید. پیشنهاد گردید رایزنی با کنگره ملی عمران و سردبیران نشریات انگلیسی زبان حوزه تخصصی عمران صورت گیرد تا امکان دریافت مقالات موردنیاز برای مجله میسر باشد.
۳- با حضور آقای دکتر امامقلی زاده وضعیت انتشار نشریه Journal of Hydraulic and Water Engineering مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه تنها حدود ۴ ماه از مهلت این نشریه برای انتشار به موقع و جلوگیری از لغو مجوز باقی مانده است، توصیه گردید هرچه سریعتر جلسه هیات تحریریه تشکیل شود و از مشارکت ایشان در دریافت مقالات استفاده گردد. همچنین انجمن نیز با وزارت علوم مکاتبه کند تا در خصوص مشکل آیین‌نامه‌ای موجود (عدم امتیازدهی مقالات در مجلات جدید بدون ارزیابی) به خصوص برای مجلات انگلیسی مساعدت گردد. ضمناً مقرر شد انجمن با سردبیران نشریات انگلیسی زبان رایزنی نمایند که مقالاتی که در آن مجلات مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند اما از نظر علمی مشکل خاصی ندارند برای داوری و انتشار در مجله توصیه شوند.
۴- گزارش عملکرد مالی کنفرانس اهواز توسط آقایان دکتر براهیمی و مهندس حکمی ارائه شد و مقرر شد در اسرع وقت مکاتبه لازم برای اخذ مبالغی که در زمان ثبت نام پرداخت نشده است توسط مجری و دبیرخانه کنفرانس صورت گیرد و انجمن نیز نسبت به تسویه حساب مابقی مطالبات دانشگاه در همین هفته اقدام کند.
۵- مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیون تومان هزینه برگزاری کنفرانس بین‌المللی نیز توسط انجمن از محل درآمدهای کنفرانس ملی پرداخت شود. همچنین آقای دکتر احدیان توصیه کردند که برای اقدامات انجام شده توسط آقای مهندس عزیزی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی در صورت امکان انجمن تشویق لازم از ایشان بعمل آورد.
۶- در خصوص هزینه مدرسان کارگاه‌ها، مقرر شد پیگیری بعمل آید که اگر هزینه‌ای برای برگزاری کارگاه‌ها دریافت شده است، حق‌الزحمه‌ای به مدرسان پرداخت گردد.
۷- مقرر شد موضوع انتخاب مقالات برتر کنفرانس از دانشگاه اهواز پیگیری شود.
۸- مقرر شد در جلسه اضطراری هفته آینده انجمن، بعد از جلسه آقای دکتر براهیمی با آقایان دکتر شفاعی و دکتر یاسی، در خصوص قرارداد تدوین استاندارد تصمیم‌گیری شود.
۹- موضوع تنظیمات سایت تامین اجتماعی پیگیری شد و مقرر شد آقای مهندس حکمی با همکاری خانم شعبانی هرچه سریعتر اقدامات لازم برای تغییرات موردنیاز را به انجام برسانند.
۱۰- با توجه به مذاکره انجام شده با کمیسیون انجمن‌های علمی، مقرر شد در جلسه هفته آینده سه شنبه ۲۳ اسفندماه با اعضای اصلی هیات مدیره اتحادیه آب و بازرس اتحادیه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده مذاکره و زمان برگزاری مجمع عمومی سال ۱۴۰۲ مشخص گردد.
۱۱- مقرر شد طی نامه‌ای به دانشگاه مراغه، در خصوص زمان برگزاری کنفرانس (جابجایی به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه) و همچنین اصلاح محورهای کنفرانس مکاتبه شود. هیات مدیره انجمن با محور اصلی “راهکارهای اجرائی احیای دریاچه‌ها و اکوسیستم‌های آبی با تمرکز بر دریاچه ارومیه” موافقت کردند. با ترکیب پیشنهادی ارکان کنفرانس و دبیران پیشنهادی موافقت شد.
۱۲- مقرر شد در جلسه آینده هیات مدیره در خصوص تغییرات روسا و دبیران کمیته‌های تخصصی انجمن تصمیم‌گیری شود.

 

 

تصاویر جلسه:

 

 

 

اخبار مرتبط

پانصد و سی و پنجمين جلسه هيأت مديره انجمن هيدروليک ايران

پانصد و سی و پنجمين جلسه هيأت مديره انجمن هيدروليک ايران در تاريخ يکشنبه ۲۰ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *